• English
    • العربية
عرض المادة 
  •   الرئيسية
  • المجلات العلمية
  • مجلة آفاق اقتصادية
  • -08- العدد الثامن
  • عرض المادة
  •   الرئيسية
  • المجلات العلمية
  • مجلة آفاق اقتصادية
  • -08- العدد الثامن
  • عرض المادة
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

استعرض

جميع محتويات المستودعالمجتمعات & الحاوياتحسب تاريخ النشرالمؤلفونالعناوينالمواضيعهذه الحاويةحسب تاريخ النشرالمؤلفونالعناوينالمواضيع

حسابي

دخول تسجيل

اتجاهات طلبة كليات الأعمال نحو أخلاقيات الأعمال - دراسة تطبيقية على الجامعات الليبية

Thumbnail
عرض/افتح
Paper4.pdf (1.589Mb)
التاريخ
2018-06
المؤلف
زايد, د. الطاهر خليفة
واصفات البيانات
عرض سجل المادة الكامل
الخلاصة
This study aimed to examine the nature of students’ attitudes toward business ethics, as well as to investigate whether significant differences did exist between the gender, age, education levels, and educational background with respect to these attitudes. A sample size of 285 students enrolled in eight faculties (public, private) Universities as well as Libyan academy in Tripoli. A well-established scale of a questionnaire (ATBEQ) was adapted, and one – way T-Test & ANOVA were used to analysis data Collected. The results showed that students have negative attitudes toward business ethics. However, significant differences were found among those students who represented in the study sample according to students’ genders. But the attitude of females students toward business ethics were more negative than males. But there were no significant differences on attitudes according to students’ age, education levels, and educational background.
المكان (URI)
http://dspace.elmergib.edu.ly/xmlui/handle/123456789/135
حاويات
  • -08- العدد الثامن

دعم وتنفيذ: مركز تقنية المعلومات بجامعة المرقب
اتصل بنا | ارسال ملاحظة
 

 


دعم وتنفيذ: مركز تقنية المعلومات بجامعة المرقب
اتصل بنا | ارسال ملاحظة